Digitális marketing stratégiák

569

A digitális média annyira átható, hogy már egy életformának tekinthető. Gyakorlatilag mindenki rendelkezik okostelefonnal, sok háztartást szerelnek fel intelligens eszközökkel, beleértve a tableteket, a telefonokat és számítógépeket. A Big Data, a digitális marketing eszközök és a social media lehetővé teszik, hogy a marketing szakemberek különböző felületen szólítsák meg a fogyasztókat.

Azonban míg a hirdetők továbbra is pénzt költenek a digitális médiára, a fogyasztók annyira telítettek, hogy elkezdik ezeket figyelmen kívül hagyni vagy elkerülni. Egy tavalyi felmérés szerint az emberek a hirdetések mintegy 40%-át tekintik meg, így a marketingeseknek újra kell gondolniuk a stratégiájukat és minőségi márka-élményt kell létrehozniuk.

Az érdeklődés felkeltése

Az emberek figyelme ma jobban megoszlik, mint valaha. Több eszközön, több képernyőt figyelnek, gyakran egyszerre. Ha valaha kerestél már valamit a telefonodon miközben használtad a laptopot és be volt kapcsolva a tévé, akkor tudod, hogy ez a magatartás a marketingesek ellen van. A figyelem a digitális túlterheltség miatt zuhan: a fogyasztók átlagosan 8 másodpercig figyelnek valamire.

Növekvő csalás

A hirdetések kulcsfontosságúak az új ügyfelek megszerzéséhez. Az új digitális eszközök megkönnyítették a hirdetők számára a konkrét közönség elérését, a célzás pontosítását. Ezért a digitális hirdetésekre fordított összegek tovább nőnek, de a vásárlás egyre automatizáltabbá válik, és sok esetben egyre kevésbé hatékony. Az automatizálás és a programozott vásárlás ugyanis megnyitotta a piacot a hirdetési csalásoknak. Néhány felmérés szerint Amerikában a csalások a hirdetési forgalom 50%-át teszik ki.

Túl sok eszköz

A fogyasztók vásárlási szokásai összetettebbek, mint valaha. Ezért a marketing szakembereknek egy omnichannel megközelítést érdemes alkalmazniuk, és erős üzenetet kell adniuk a felhasználóknak, hogy megismerjék a márkájuk történetét. Ha a fogyasztók több eszközt használnak több csatorna kezelésére, akkor a cégek magukkal versenyeznek, ami pazarlást eredményez.

Célzás

A célcsoport meghatározása a Big Data és a mesterséges intelligenciának köszönhetően egyszerűbb is lehet, mivel a fogyasztók szokásait és adatait ki tudják elemezni. Ezzel a hirdetések pontosabban célozhatóak, a hirdetések automatizálhatóak.

Minőség a mennyiség felett

Elmúltak azok a napok, amikor azt feltételeztük, hogy több hirdetés egyenlő a több ügyféllel. Az intelligens marketingeseknek át kell térniük a minőség alapú összpontosításra a siker érdekében. Ezzel minimalizálható a fogyasztók telítettsége is és csökkenthető a hirdetési csalások hatása is.

Olyan világban, ahol a digitalizáció mindenütt jelen van és életmóddá vált, a hirdetőknek a minőségre kell koncentrálni. Az AI és az új marketing eszközök elterjedése újszerű megközelítést kínálnak, hogy a megfelelő üzenetet, a megfelelő személy a megfelelő időben kapja meg. Ezzel léphetnek a szakemberek a jövő útjára.

Ha szeretnél naprakész lenni az online marketingben és megismerni a legújabb Google trendeket, akkor regisztrálj A jövő digitális trendjei rendezvényre!

Szólj hozzá!

hozzászólás

MEGOSZTÁS
Előző cikkMi a következő lépés az ünnepek után?
Következő cikkInstagram: érkeznek az ajánlott tartalmak
Janni Anikó
2009 óta foglalkozom újságírással, valamint több éve dolgozom kommunikáció, PR és marketing területen. A lifelong learning szemléletet képviselem, így törekszem minden olyan tudás elsajátítására, melyet a szakmai pályám során hasznosítani tudok.