9 social media trend 2018-ban

1065

Az elmúlt évben sok fontos dolog történt a közösségi médián: a Facebook volt a legnépszerűbb, a Snapchat és az Instagram meghódította a fiatalokat, az Egyesült Államok elnöke 140 karakterben közölte a politikáját, az Apple bejelentette, hogy megváltoztatja a mobil eszközökkel való interakció módját….

A social media már készen áll az idei évre, számos új technológiai fejlesztés folyik. Mutatunk 9 trendet, amire érdemes felkészülni 2018-ban.

1, A kiterjesztett valóság

Amikor megjelent az iPhone 8 és az iPhone X, már olyan készülékek voltak, amelyek tartalmaznak egy új chipet, amely lehetővé teszi a fokozott valóságélményt a felhasználóknak. Bár a kiterjesztett valóság még a kezdeti fázisban van például a mobil játékokban, de valószínűleg a közösségi média platformok megtalálják azt a technológiát, amellyel beépíthetik a mindennapokba.

2, Az Instagram történetek népszerűsítése

Több mint 200 millió ember használja az Instagram Storiest minden hónapban, ami 50 millióval több, mint a Snapchat felhasználóké – és az Instagram történetek még csak egy évesek! Ezzel az ütemmel a felhasználók majdnem fele használni fogja ezt a funkciót az év közepére, ami azt jelenti, hogy a felhasználókkal való kapcsolattartáshoz a márkáknak időt kell szánni a Stories-ra is.

3, Influencer marketing

Az influencerrel dolgozó cégek több mint 90%-a gondolja úgy, hogy sikeres. Nem meglepő, mivel a social media felületeken ez az új trend a közösséghez való kapcsolódáshoz és a meglévő közösség érdeklődésének a fenntartásához.

Tavaly láttuk, hogy a hagyományos hirdetési stratégiákat választó cégek megküzdöttek a felhasználókhoz való csatlakozáshoz. Ezért idén több márka fogja alkalmazni az influencer marketinget.

4, Fókuszban a Z generáció

A Z generáció értékesebb, mint a millenáris. A Z generáció ugyanis most lép be a munkaerőpiacra, így megnövekedett vásárlóerővel rendelkezik. A márkák elkezdték felismerni, hogy ennek megfelelően meg kell változtatni a social media stratégiát, és azokat a felületeket kell használni, amelyek népszerűek a körükben (pl. Snapchat, Instagram).

5, Üzenetküldő platformok használata

Több mint 2,5 milliárd ember használja az üzenetküldő alkalmazásokat világszerte, és a márkák mégis a közösségi médiára összpontosítanak. 2018-ban érdemes lesz több időt és pénzt befektetni az üzenetküldő alkalmazásokba, hogy elérjük a fogyasztókat. A mesterséges intelligencia és a chatbotok lehetővé teszik a márkák számára, hogy személyre szabott vásárlási élményt nyújtsanak például a Messenger, WhatsApp és Viber szolgáltatásokban.

6, Élő közvetítés kibővítése

Ami korábban egy újdonság volt, ma már a social media egyik fő alkotóelemévé vált. Ma már szinte minden márka elkezdte használni az élő közvetítést, hogy megragadják a követők figyelmét. Azok a cégek, akik eddig még nem alkalmazták, idén biztosan beépítik a havi tartalmi tervükbe.

7, A Twitter újratárgyalása

A Twitternek nem növekedett jelentősen a felhasználói bázisa 2017-ben, ezért a Twitter vezetésetörekedni fog arra, hogy átgondolja a platform működését.

8, Digitális hangout

A Houseparty egy videó hangout platform, amelyet naponta több millió ember használ, elsősorban a Z generáció. A platform annyira sikeres, hogy a Facebook állítólag hasonló funkciót szeretne létrehozni az alkalmazáson belül. Tudjuk, hogy a videó egyre fontosabbá válik a közösségi médiában, és a videócsoportok újabb elemei ennek a trendnek.

9, A Facebook VR terméke

A Facebook dolgozott a Space nevű projekten, melynek célja, hogy baráti kapcsolatot létesíthessenek VR-ben. Tekintettel arra, hogy a Facebook tulajdonosa az Oculusnak, egy virtuális valóság hardver- és szoftvervállalatnak, nem meglepő, hogy a közösségi média óriása egy ilyen platformot fejleszt, amellyel kihasználhatja az új technológiát.

Ha a Facebook készen áll 2018-ban ezt bevezetni, akkor valószínűleg ez lesz az első sikeres VR közösségi média termék

Összefoglalás

Számos új közösségi média trend van, amely hatással lesz a felhasználókra és a márkákra. Valószínű, hogy a videó streaming és a virtuális valóság elterjedt lesz. Emellett a márkák azok felé a felületek felé fordulnak, amelyet a Z generáció tagjai használnak. Arra is esély van, hogy a kiterjesztett valóság megjelenik a social media felületeken. Bármilyen változás is történik, a márkáknak igazodniuk kell ehhez.

Szólj hozzá!

hozzászólás

MEGOSZTÁS
Előző cikkA fókuszszó kihívás
Következő cikkECOMMERCE HUNGARY KONFERENCIA
Janni Anikó
2009 óta foglalkozom újságírással, valamint több éve dolgozom kommunikáció, PR és marketing területen. A lifelong learning szemléletet képviselem, így törekszem minden olyan tudás elsajátítására, melyet a szakmai pályám során hasznosítani tudok.