14 módja az Instagram profil optimalizálásának

687

2017-ben az Instagram további 100 millió felhasználóval bővült és idén is számíthatunk hasonló növekedésre. Az emberek ezt a felületet használják, ha fotókat és videókat szeretnének megnézni vagy közzé tenni. Itt az emberek tízszer nagyobb valószínűséggel lépnek kapcsolatba a márkákkal, mint más felületeken.

Annak érdekében, hogy kihasználjuk az Instagramban rejlő lehetőségeket, az alábbiakban ismertetett ötleteket alkalmazd!

  1. Válts Instagram Business profilra!

Több mint 25 millió vállalkozás már használja az Instagram Business felületet, amely hasznos lehet az elemzések és promóciók szempontjából. A személyes fiókokkal ellentétben az üzleti fiókok a felhasználók teljesítményének és a követők növekedésének elemzésével foglalkoznak.

Mivel a felhasználók 80%-a legalább egy márkát követ, az Instagram lehetővé teszi az üzleti felhasználóknak, hogy olyan kapcsolatokat tartalmazó gombokat használjanak, amellyel közvetlen üzenetet, e-mailt vagy SMS-t küldhetnek. Az Instagram Business tehát nagyobb rugalmasságot biztosít a marketing szakembereknek.

  1. Használj paraméterezett linket!

Az Instagramon lehetőség van egy élő URL-t megosztani, de sokan elfelejtik, hogy ez a link milyen fontos. A legtöbb márka egy nem paraméterezett linket használ a fiókjában, így nem lehet tudni, hány látogató érkezik erről a felületről.

  1. Tölts fel több rácsos képet!

A profilnak mutatnia kell, hogy milyen is a márka. Nincs jobb módja ennek, mint egy olyan többrácsú kollázs létrehozása, amely hatással van az emberekre. A Rolls-Royce márka például erre támaszkodik, amikor nagyméretű képeket oszt meg az oldalon.

Ez azért is jó, mert ha a képek önmagában nem értelmezhetőek, akkor a követők kíváncsiak lesznek, így meglátogatják a profilt, hogy megtekinthessék a teljes képet.

  1. Fektess be egy erős Instagram elemzési megoldásba!

Az egyetlen módja annak, hogy megtudd, működik-e az Instagram stratégia, ha az analitika bizonyítja. Az Instagram Business néhány alapvető információt nyújt a teljesítményről, az elemzési adatok rengeteg információt tartalmaznak.

  1. AB teszteld a biot!

Néha nehéz megmondani, hogy az Instagram bio a stratégia céljait szolgálja-e. Ezért érdemes AB tesztet készíteni úgy, hogy mérhető legyen. Készíts legalább két mérhető linket és profilt. Ezeket változtasd meg időről időre, és nézd meg, melyiknek van nagyobb sikere.

  1. Összpontosíts a követők minőségére!

Sokan úgy gondolják, hogy nagyszámú követővel értékesebb a profil, mert minél több követő van, annál hitelesebb a profil. Azonban a profilok áttekintése azt mutatja, hogy a követők minősége fontosabb, mint a mennyisége.

  1. Hozz létre tartalom naptárat!

Más közösségi média felületekkel ellentétben az Instagram tartalommal jobban el lehet érni a követőket. Ezért olyan bejegyzések kellene, amelyek a brandről és a termékekről beszélnek.

  1. Aktiváld az értékesítést!

Győződj meg róla, hogy megfelelően reagálsz a célközönségre. Nagyszerű módja az elköteleződés növelésének, ha a felhasználók rendelkezésére állsz a felületen.

  1. Válaszolj az üzenetekre!

Sok fogyasztó arra számít, hogy majdnem azonnali ügyfélszolgálatot kap a különböző social media felületeken. Az átlagos felhasználó megosztja a negatív tapasztalatait a barátaival is. Nagyon fontos a kiemelkedő ügyféltámogatás.

  1. Frissítsd a profilképet a kampányok szerint!

A legtöbben nem gondolnak a profilkép frissítésén, pedig ezzel lehet a profil mindig friss és releváns. A változtatások arra ösztönözhetik a felhasználókat, hogy gyakrabban vizsgálják meg a profilt.

  1. Növeld a hitelességed!

Az Instagram is lehetővé teszi a márkák számára, hogy hitelesítsék a fiókot a kék pipa segítségével. Ez a követők számára megbízhatóságot sugall, mivel biztosak lehetnek benne, hogy ez egy hivatalos oldal.

  1. Nézd meg a profilt több eszközön!

Az Instagram egy valódi mobilos platform, melynek van Android és iPhone verziója is. Érdemes ezeket időről időre megnézni, hogy minden biztosan megfelelően működjön és pozitív élményt nyújtson.

  1. Legyen a webhelyed is mobilra optimalizált!

Akik átirányítják a vevőket a weboldalra, azoknak egy mobilra optimalizált webhellyel kell rendelkezniük. Ez az élmény biztosítja a felhasználóknak a kényelmes böngészést.

  1. Használj emojikat!

Néhány emoji helyettesítheti a szavakat, így még több karaktert lehet hozzáadni a leíráshoz. ez megmutatja azt is, hogy a márka képes a fiatal felhasználók felé nyitni.

Szólj hozzá!

hozzászólás

MEGOSZTÁS
Előző cikkFacebook: adatgyűjtési botrány és #DeleteFacebook
Következő cikkYouTube: nagyon jó újítás érkezik
Janni Anikó
2009 óta foglalkozom újságírással, valamint több éve dolgozom kommunikáció, PR és marketing területen. A lifelong learning szemléletet képviselem, így törekszem minden olyan tudás elsajátítására, melyet a szakmai pályám során hasznosítani tudok.