Facebook: új adatkezelési szabályzat

484

A Facebook a korábbinál könnyebben értelmezhető adatkezelési szabályzatot vezet be a felhasználók védelme érdekében. A vállalat azt állítja, hogy az újításra azért van szükség, hogy az emberek könnyebben megértsék, hogy a platform hogyan használja fel az adataikat. A Messenger és az Instagram felületek is hasonló szabályozást használnak.

Az új szabályzatot azért kellett megfogalmazni, mert éveken át tartalmazott egy olyan kiskaput, amelyen keresztül a hozzáférhettek néhány felhasználói információhoz a külső szervezetek.

Az új szabályzatban a vállalat nem kér újabb felhasználói adatokat, csupán közérthetőbb lesz a dokumentum. Ebben látni fogják az emberek, milyen adatokat kezel a Facebook az új szolgáltatások esetén, mint a Marketplace vagy a Live videók. Továbbá kitér majd a mobilokról gyűjtött adatokra is. A változás nem érinti a felhasználók által beállított adatvédelmet.

A Facebook igyekezete ellenére még mindig nyitott kérdés marad, hogy a felhasználók bizalma mennyire rendült meg a vállalatban.

Szólj hozzá!

hozzászólás

MEGOSZTÁS
Előző cikkFacebook: nehezebben találhatunk rá az ismerősökre
Következő cikkFacebook: bevezetik a GDPR-t
Janni Anikó
2009 óta foglalkozom újságírással, valamint több éve dolgozom kommunikáció, PR és marketing területen. A lifelong learning szemléletet képviselem, így törekszem minden olyan tudás elsajátítására, melyet a szakmai pályám során hasznosítani tudok.