91%-a a weben lévő tartalmaknak nem részesül organikus forgalomban a Google keresőből

Erre a meglepő megállapításra jutott Tim Soulo, az Ahref munkatársa 1 milliárd oldal elemzése után. Miért nem rangsorolnak a keresőben ezek a tartalmak gyakorlatilag semmire?

55%-ukra nem mutat egyetlen link sem. A linkek fontosak, ha foglalkoztál valaha mélyebben SEO-val, akkor gondolom ez az információ nem lepett meg. Maximum az a fele, hogy miért csak 55%? Hol rontja el a többi oldal?

A válasz az, hogy a célzásnál. Bár nem minden esetben beszélhetünk „hibáról”. Aloldalakról van szó, tehát nem egy teljes domainről, csupán egy azon szereplő tartalomról. Számos cikknek nem az az elsődleges célja, hogy SEO forgalmat hozzon. Például egy aktuális eseményt feldolgozó posztot nem fognak aktívan keresni az emberek, viszont Facebook-on, hírlevélben, vagy az oldalon nézelődve rábukkannak, elolvassák, akár még hivatkoznak is rá.

A másik eset, hogy a tartalom rossz kulcsszavakra lett optimalizálva. Vagy egy olyan témakörre, amit senki nem keres (ezen a ponton Tim elismerte, hogy évi pártíz látogatást lehet, hogy kapnak ezek az oldalak olyan keresési kifejezésekre, amiket az ő rendszerük még nem azonosított), vagy olyanra, amire túl erős a verseny és nem tudta azt az adott oldal megugrani.

Létezik továbbá egy harmadik eset is – bár a weboldal tartalmilag nem rossz, link is mutat rá, de a linkek minősége nagyon gyenge, vagy akár egyenesen spam-linkekről van szó. Egy büntetett oldalnak nem sok esélye van jó helyezést elérni a keresőben…

A kutatás tanulsága az, hogy a megfelelő téma és kulcsszavak megválasztása, továbbá a linképítés elengedhetetlenek a keresőoptimalizálás során.

Az eredeti, teljes cikket itt érhető el: https://ahrefs.com/blog/search-traffic-study/

Ha már SEO, figyelmetekbe ajánljuk hétfői rendezvényünket, keresőoptimalizálás témában, a Google Groundon:

06.18. SEO workshop részleteit itt olvashatod el! 
Várunk szeretettel!

Szólj hozzá!

hozzászólás

MEGOSZTÁS
Előző cikkMiniCRM+MTT workshop hétfőn
Marinkás Anikó
Rendezvényszervezőként dolgozom 5 éve, az MTT Akadémia oktatásaiért immáron 2 éve felelek. Workshopok, tréningek, kiemelt események, konferenciák szervezése mind hozzám tartozik a cégen belül, ezenfelül az események marketing része is. Keressetek bátran kérdés esetén az elérhetőségeimen: +36202359180 aniko.marinkas (kukac) mtt.hu