Mint mindig, a közösségi média folyamatosan változik, új hirdetési eszközök jönnek létre, új funkciók kerülnek kiépítésre, és új lehetőségek állnak rendelkezésre a közönséghez való kapcsolódáshoz.

Az elmúlt hetekben kisebb, de annál relevánsabb változások és frissítések jelentek meg a social media platformokon, amik jelentősen befolyásolhatják a vállalatok marketing stratégiáját.

Twitter

A Twitter új funkciókat mutatott be, és a múlt hónapban bejelentette, hogy jelentősen frissíti a fénykép készítő funkcióit. Egyszerűbbé teszi a képek, videók és élő felvételek megosztását.

A következő frissítések kerültek napirendre:

  • ahhoz, hogy használni tudjuk a kamerát, egyszerűen csak balra kell csúsztatnunk a képernyőt és már nem kell keresnünk a tweet gombja alatt
  • miután elkészítettük a képet, már itt is használhatunk hozzá rövid leírást és helyzetmeghatározó címkét és különböző hashtageket

Ez a fajta újítása a Twitternek arra törekszik, hogy az embereket minél inkább arra ösztönözze, hogy a képeken és videókon keresztül valós időben, folyamatosan posztolják az érzéseiket, magukkal kapcsolatos eseményeket.

A Twitter azt is megerősítette, hogy jelenleg egy olyan funkció kidolgozásán dolgozik, ahol a felhasználóknak lehetőségük lesz arra, hogy számukra érdekes Twitter-szálakat követni tudjanak. A „Feliratkozás a beszélgetésre” gombbal, értesítések útján, figyelemmel követhetik majd, hogyan alakul a személyükhöz kötődő fontos tartalmi beszélgetés, még akkor is, ha ők maguk nem írnak kommenteket a beszélgetésbe.

Facebook és a hirdetések

A Facebook hirdetéssekkel kapcsolatban új mérőszámok vannak kilátásban.

  • Minőségi rangsort szeretnének kialakítani, amely azt fogja mérni, hogy egy hirdetés milyen minőségben kelti fel a felhasználók figyelmét, az ugyanazon célközönségért versengő hirdetésekhez képest.

  • Megjelenik az elkötelezettség aránya, ami azt hivatott bemutatni, hogy a hirdetés várhatóan milyen elkötelezettséget fog hozni a felhasználók között, az ugyanazon célközönségért versengő hirdetésekhez képest.

  • Tervezik a konverziós arányok rangsorolását is, ami az adott hirdetés várható konverziós arányait jeleníti majd meg, az azonos optimalizálási célokkal és közönséggel rendelkező hirdetésekhez képest.

Instagram

Az Instagram jelenleg tesztel egy új funkciót, amely lehetővé tenné a márkáknak, hogy a termékeket az alkalmazáson belül értékesítsék. A szolgáltatás neve „Checkout on Instagram”, és jelenleg a kiválasztott kiskereskedőknél az USA-ban érhető el a béta verzió.

A felhasználók hamarosan használhatják az új „Checkout on Instagram” gombot egy termékoldalon belül, ami lehetőséget biztosít majd a megrendeléshez, beleértve a termék kifizetését is, anélkül, hogy elhagynák az alkalmazást.

A funkciót jelenleg számos olyan nagy márka teszteli, mint a Zara, az Adidas és a Prada.

Szólj hozzá!

hozzászólás

MEGOSZTÁS
Előző cikkHogyan legyen sikeres az Instagram story
Marinkás Anikó
Rendezvényszervezőként dolgozom 5 éve, az MTT Akadémia oktatásaiért immáron 2 éve felelek. Workshopok, tréningek, kiemelt események, konferenciák szervezése mind hozzám tartozik a cégen belül, ezenfelül az események marketing része is. Keressetek bátran kérdés esetén az elérhetőségeimen: +36202359180 aniko.marinkas (kukac) mtt.hu